09-09-2010     

Infoturisme
30-07-2010
 
Les consultes d'immigrants a CCOO creixen un 30% aquest any

30/07/10 02:00 - girona - Anna Puig

Les consultes fetes per immigrants de les comarques gironines al Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO han crescut un 30% el primer semestre de l'any. Aquest increment correspon a renovacions de permisos de residència i autoritzacions per treballar, fet que representa, per CCOO, que es consolida la voluntat de permanència dels nouvinguts.

Un dels trets importants és que es manté el nombre de treballadors immigrants que es guanyen la vida en l'economia submergida. És a dir, que no tenen permís per treballar o ho fan sense contracte. Si el juny de l'any passat el percentatge era del 40%, ara se situa en el 36%. “Les dones són les primeres víctimes de l'economia submergida, sobretot en el servei domèstic”, segons el sindicat.

D'altra banda, CCOO va fer ahir campanya a favor de la vaga general del 29 de setembre entre els usuaris de l'Oficina de Treball de Girona. Al seu parer, la reforma laboral comportarà un greu problema per al servei públic d'ocupació, “perquè augmenta el poder de les empreses de treball temporal, amb poca visió social”.

Font: EL PUNT

Noticies relacionades:
Los impagos de empresas turísticas empeoran
Girona és la segona província on més ha pujat l´atur
El mes d'agost torna a situar l'atur en tendència alcista
Un sol empleat per atendre 188,2 persones
L´augment de l´IVA ajuda a reduir a la meitat el dèficit de l´Estat fins al juliol
El gasto de los turistas españoles en el extranjero está un 8% por debajo de los niveles pre crisis
 

http://www.dlleure.com
 
 
FEDERACIÓ D'HOSTALERIA DE les comarques de GIRONA - C/Nou, 7, 1r - 17001 Girona - Tel. 972 22 43 44 - Fax 972 20 45 49
NOTA LEGAL disseny i creació web 3V2.net